توضیحات عکس

رایحه عطر

رایحه عطرها، دلیلی برای غرق شدن در روح است. از رایحه مشک و کهربا گرفته تا سالویا... . هر کدام از این رایحه ها، انسان را دقایقی در دنیای آرامش بخش خود غرق می کنند و این آرامش را به روح انسان تزریق می کنند. هر انسان علاقمند به نوعی رایحه عطر است که در انتخاب عطر به آن کمک می کند.در این مقاله شما را با رایحه های مختلف عطر رضوی آشنا می کنیم تا بتوانید عطر مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید. 

رایحه عطر و بخش های مختلف آن

اگر تمایل دارید که در مورد رایحه های عطر اطلاعات بیشتری داشته باشید؛ باید بدانید که هر رایحه به سه بخش مختلف تقسیم می شود. این سه بخش شامل طبع، طعم و گروه بویایی عطر است.

طعم عطر شامل چه رایحه هایی می شود؟

در این قسمت به رایحه هایی مثل رایحه شیرین، تلخ، ترش و تند اشاره می کنیم. توجه داشته باشید که در بین این رایحه ها، رایحه های تلخ و شیرین در صدر قرار می گیرند.

رایحه شیرین عطر و ادکلن

عطر و ادکلن هایی با رایحه شیرین در بین خانم ها، به عنوان یکی از پرطرفدار ترین گروه ها به شمار می آید. رایحه شیرین عطر ها حاوی گل فام ( از جمله گل رز و یاس)، شکلات یا ادویه های شیرین می باشند. عطر و ادکلن هایی با رایحه شیرین بیشتر مناسب فضاهای دوستانه است. این نوع عطر ها اکثرا طبع گرمی دارند. از این رو، برای فصول سرد سال انتخاب خوبی خواهد بود. به یاد داشته باشید که استفاده متعادل از عطر های شیرین،  حس آرامش و اعتماد را به اطرافیان شما می دهد. استفاده از این نوع رایحه، مناسب افراد پرشور و پرنشاط است که به دنبال روابط اجتماعی موفق هستند.

از سری رایحه های شیرین عطر رضوی می توان به عطر زنانه ضحی، عطرزنانه جانا، عطر زنانه گیتی، عطر زنانه ایوانا،عطر زنانه اسرا،عطر زنانه گوهرشاد،عطر زنانه آذین،عطر زنانه هدی،عطر مردانه رسا، عطر مردانه طاها و عطر حرم اشاره کرد.

رایحه تلخ عطر و ادکلن

امروزه رایحه تلخ در بین عطر و ادکلن ها به عنوان رایحه ای پرفروش شناخته شده است. عطر های تلخ در میان زنان و مردان کلاسیک و خاص پسند بسیار رواج پیدا کرده است. اکثر افراد، رایحه تلخ را برای مراسم های رسمی و خاص خود استفاده می کنند. در نت های این رایحه عطر از چوب سوخته، قهوه، میخک یا ادویه های تند شرقی به همراه طعم تلخ استفاده می شود.

عطر هایی با رایحه تلخ از عطر رضوی شامل عطر مردانه نجوا، عطرمردانه و زنانه مبین،عطر مردانه سریر،عطر مردانه شمس، عطر مردانه جان و عطر مردانه صفا می باشند.


رایحه ترش عطر و ادکلن

رایحه ترش در میان رایحه ها، حس جسارت خاصی را به طرف مقابل تان منتقل می کند. این نوع رایحه، مناسب افراد جوانی است که طرفدار سبک پوشش کژوال هستند. برای فصول گرم سال، رایحه ترش می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. در این رایحه از مرکبات و میوه های ترش استفاده می شود. این دلیلی برای خرید عطر با رایحه ترش در روزهای گرم و طولانی تابستان است. جالب این است که اکثر عطر و ادکلن های ترش، مردانه می باشد.

از سری محبوب ترین عطرهای رضوی که رایحه ترش دارند می توان به عطرزنانه یارا، عطر مردانه سلیم و عطر مردانه نور اشاره کرد.

رایحه تند عطر و ادکلن

صادقانه باید بگوییم که در بین رایحه های مختلف، رایحه تند کمترین خواستار را دارد و طرفدار کمتری را به خود اختصاص داده است. به خصوص خانم ها که تمایل زیادی به این نوع رایحه در میان عطر ها ندارند. اگر شما شخصی هستید که طرفدار رایحه تند هستید، باید توجه داشته باشید محدود از این عطرها استفاده کنید؛ تا موجب سردرد اطرافیان خود نشوید. ترجیحا استفاده از این رایحه عطر ها را برای فضای باز بگذارید. عطر و ادکلن های تلخ از ادویه ها، مشک اندود یا عنبر گرفته شده است. این عطر ها معمولا جز دسته های گرم محسوب می شوند و مناسب روزهای سرد زمستانی است.

عطر هایی با رایحه تند از عطر رضوی شامل عطر زنانه ثنا،عطر مردانه عتیق و عطر زنانه طوبی می باشد.

 حال که با انواع مختلف رایحه های عطر آشنا شدیم؛ در ادامه باید کمی درباره طبع عطر ها بدانیم. طبع عطر بخش دیگری از رایحه عطر را تشکیل می دهد.

طبع عطر

طبع عطر ها به دو گروه مختلف تقسیم می شود. این دو گروه شامل گروه گرم و گروه سرد می باشد.

عطر هایی با طبع گرم رایحه گل فام، عنبر، عود یا کهربا را دارد که بهتر است در روزهای سرد سال و فضای باز مورد استفاده قرار گیرد.

عطر هایی با طبع سرد از مرکبات یا گیاهان آبزی تشکیل شده است. این نوع عطر ها به صورت روزانه در محل کار یا محل تحصیل می تواند استفاده شود و محدودیت خاصی ندارد.

عطر های گرم در عطر رضوی: عطر زنانه جانا، عطرمردانه و زنانه مبین، عطر مردانه رسا، عطر زنانه هدی، عطر زنانه گوهرشاد، عطر مردانه سحاب، عطرمردانه ایوان، عطر مردانه طاها، عطر زنانه ثنا، عطر زنانه شمسا، عطر زنانه ضحی

عطر های سرد در عطر رضوی: عطر زنانه یارا، عطر مردانه نجوا، عطرمردانه سریر،عطر مردانه عتیق، عطرمردانه سلیم، عطر مردانه جان، عطر مردانه صفا، عطر مردانه شمس، عطر مردانه نور

گروه بویایی عطر ها چیست؟

بهتر است اطلاعات خود را در زمینه رایحه ها کامل کنیم. در صورتی که بخواهید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید؛ باید با گروه های بویایی عطر هم آشنا شوید. در ادامه برخی از این گروه های بویایی را برای شما مشخص کرده ایم.

گروه گل فام: این رایحه، رایحه ای از گل های رز، یاسمن یا گل صدتومانی است. معمولا این دسته در گروه عطر های شیرین و گرم قرار خواهند گرفت.

گروه میوه ای: همانطور که از اسم این گروه پیداست، رایحه هایی از میوه های مختلف را در بر می گیرد. از جمله گلابی، توت، سیب یا آناناس. عطرهایی با رایحه میوه در گروه تلخ یا شیرین قرار می گیرند.

گروه آبزی: رایحه های آب اقیانوس، دریا و گیاهان سبز را شامل می شود. این گروه در دسته ی عطر های خنک قرار دارند.

گروه مرکباتی: عطر هایی با رایحه مرکباتی از ترنج، پرتقال یا لیمو ترش گرفته می شود. رایحه مرکباتی در دسته عطر های ترش قرار خواهند گرفت.

گروه چوبی: رایحه های چوبی، دودی یا چرمی جز این دسته هستند. این گروه شامل عطر های تلخ یا گرم هستند.

با استفاده از اطلاعات بالا به راحتی می توانید عطر مناسب خود را پیدا کنید و به صورت آنلاین سفارش خود را از طریق وب سایت عطر رضوی ثبت کنید.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.