توضیحات عکس

عطر های مردانه

ویژگی یک عطرمردانه خوب چیست؟ چه نوع رایحه ای درعطرهای مردانه استفاده می شود؟ عطرموردپسند شما چه رایحه ای دارد؟

عطرها ترکیباتی از روغن‌ها و عناصر معطر هستند. فرمولاسیون خاص عطرها، موجب تفاوت در نوع بو و جنسیت آنها شده است. هر فصل عطر مناسب خود را دارد. با شناسایی و تشخیص نوع عطر و بوی آن می­توانید عطر مناسبی برای هر فصل انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید، عطر در جذابیت فرد نقش دارد. شما با شناخت انواع عطرهای مردانه می توانید عطر مناسب فصل سال را انتخاب کنید.

انواع رایحه در عطرهای مردانه

در مقاله "در مورد رایحه‌های مختلف عطر بیشتر بدانید"؛ اشاره کردیم که رایحه عطرها از سه بخش مختلف تشکیل شده‌اند: طعم عطر، طبع عطر و گروه بویایی عطر. طعم عطرها با رایحه‌های شیرین، تلخ، تند و ترش شناخته می­شوند. رایحه‌های تند و ترش در بین مردان خواستار بیشتری دارد. عطرهای مردانه اصولاً با نت اصلی تند یا ترش شروع شده و با نت‌های شیرین به انتها می‌رسند. رایحه شیرین بیشتر برای عطرهای زنانه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های رایحه شیرین در عطر

رایحه شیرین، کمتر در عطرهای مردانه به کار گرفته شده است. این نوع رایحه در بین عطرهای زنانه رواج دارد. عطرهای شیرین معمولاً از رایحه‌های گل فام، شکلاتی و کاراملی، ادویه‌های شیرین و چوب‌ها برخوردار هستند. طبع این نوع از عطرها گرم هستند و برای روزهای سرد زمستان مناسب‌ترند. برخی از عطرهای مردانه در نوت پایانی یا میانی خود، از رایحه شیرین استفاده کرده‌اند. برای جمع‌های دوستانه و صمیمی از عطرهایی بزنید که در نوت‌های پایانی، رایحه شیرین دارند. این عطرها برای افراد پرشور و هیجان، به‌منظور برقراری ارتباطات اجتماعی توصیه می‌شود. استفاده از عطرهای مردانه شیرین به‌عنوان عطر روزمره، حس اعتماد و مهربانی را به دیگران القا می­کند. عطر رسا جزء عطرهایی با رایحه شیرین است.  

ویژگی‌های رایحه تلخ در عطر

انتخاب اکثر افراد خاص پسند و کلاسیک عطرهایی با رایحه تلخ است. عطرهای تلخ جز پرطرف‌دارترین و پرفروش‌ترین عطرها در بین مردان است. این عطرها معمولاً در مراسم رسمی، اداری و خاص مناسب برای افراد جوان است. نوت‌های نعناع، قهوه، میخک و ادویه‌های تند در این دسته قرار می‌گیرند. نوت اولیه اکثر عطرهای مردانه از رایحه تلخ گرفته شده است. عطرهای تلخ رضوی شامل عطر مردانه نجوا، عطرمردانه سریر و عطر شمس است.

ویژگی رایحه ترش در عطرها

رایحه موردعلاقه ی افراد کژوال پوش رایحه ترش است. این عطرها در روزهای گرم تابستانی مانور خاصی به استایل شما می­دهند. افراد پرشور و سرزنده از این عطرها برای انتقال حس شادابی به دیگران استفاده می­کنند. در این رایحه، از میوه‌های ترش و مرکبات استفاده می­شود. رایحه ترش، رایحه‌ای است که برای استفاده روزانه در فصل تابستان مناسب است. عطرمردانه سلیم و عطر مردانه نور از دسته عطرهایی هستند که در دسته روایح ترش قرار می‌گیرند.

ویژگی رایحه تند در عطر

رایحه تند در بین دیگر روایح از خواستار کمتری برخوردار است. باتوجه‌به طبع گرم این رایحه، بهتر است در روزهای سرد سال مورداستفاده قرار بگیرد. ترجیحاً باید برای مراسم‌هایی در فضای باز این عطر را بزنید. عطرهای تند برای استفاده روزمره، موجب سردرد خود و اطرافیان خواهد شد. در ترکیبات رایحه این عطرها از کهربا، عنبر و مشک اندود استفاده می­شود. عطر مردانه عتیق عطری با رایحه تند است.

رایحه‌های مناسب در انتخاب عطرهای مردانه کدام است؟

رایحه آروماتیک و تند

از اسمش پیداست که بویی تند دارد. رزماری، آویشن، نعناع و ترخون از رایحه‌های تند محبوب در بین مردان است.

رایحه مدیترانه‌ای

از پرطرف‌دارترین رایحه‌ها در عطرهای مردانه، به رایحه مدیترانه‌ای نیز می‌توان اشاره کرد. سه رایحه خزه بلوط، ترنج و لادن از رایحه‌های اصلی در این نوع از عطرها است.

رایحه چرمی

باسابقه‌ترین رایحه در عطرهای مردانه، رایحه چرمی است. بدون شک یکی از بهترین رایحه‌های موردپسند مردان شیک‌پوش رایحه چرمی است.

رایحه شرقی

رایحه گرم و احساس برانگیز در عطرهایی با رایحه شرقی یافت می‌شود. بوی خوش چوب، ادویه‌جات، وانیل و رزین‌ها جزء رایحه‌های شرقی به‌حساب می‌آید.

 

 عطرهای مردانه مناسب فصل تابستان

تعریق زیاد در تابستان یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده بیشتر از عطرهای تابستانی در این فصل است. استفاده از عطر سرد و خنک در تابستان، علاوه بر جلوگیری از بوی بد بدن به کاهش گرمای هوا نیز کمک می‌کند. عطرهای خنک و ملایم بهترین انتخاب در عطرهای تابستانه برای مردان هستند. ماندگاری عطر در تابستان پایین است؛ زیرا هوای گرم تابستان موجب تبخیر عطر می‌شود. عطرهای شیرین و گرم اصلاً مناسب فصل تابستان نیستند. ماندگاری بالای این عطرها در فصل تابستان باعث ایجاد آزار و اذیت برای اطرافیان می‌شود. بهتر است در تابستان و روزهای گرم از عطرهای شیرین و گرم استفاده نکنید. رایحه‌های تلخ، سرد، خنک و ترش بهترین رایحه‌ها در عطرهای مردانه برای فصل تابستان است زیرا با کاهش دمای محیط و گرمای هوا، احساس خنکی برای شما ایجاد می‌کند. مخلوط ترکیبات دریایی، میوه‌ای، مرکباتی یا چوب‌ها انتخاب مناسبی برای تابستان هستند.

عطرهای مردانه مناسب فصل زمستان

در هوای سرد شما نیاز به رایحه‌ای با نت‌های گرم مانند: چرم، عنبر و مشک دارید. با کاهش دمای هوا، رایحه سبک عطرها به‌خوبی کار نمی‌کند؛ بنابراین باید عطرهایی با رایحه سنگین برای این فصل انتخاب کنید. عطرهای زمستانی نت‌های گرم و سنگین مانند سرو یا چرم دارند.

تفاوت عطرهای مردانه روز و شب

تفاوت این دور بسیار ساده است. عطرهای مورداستفاده در روز سبک، ملایم و خنک هستند. بالعکس،  عطرهای شبانه مردانه رایحه تند و سنگین دارند. عطرهای روز مردانه، اغلب مناسب محل کار، ورزش، گردش و مکان‌های عمومی هستند. رایحه ملایم در عطرهای روزانه مردانه موجب خوشبو شدن بدن می‌شوند و ماندگاری کم آن‌ها برای استفاده در روز مناسب است. عطرهای شبانه مردانه بیشتر مناسب مجالس  و مهمانی‌های رسمی در شب است. ماندگاری بالا و رایحه تند و سنگین عطرهای شب، در مهمانی‌های خاص و شبانه به کامل شدن استایل شما کمک می‌کند.

نکاتی درباره عطرهای مردانه

تعداد بسیاری از مردان به دنبال عطرهایی هستند که باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس در آن‌ها شود. همان‌طور که می‌دانید، رایحه تأثیر بسزایی در حال و احوالات انسان دارد. همچنین عطر شما در برخورد با اشخاص، نشان‌دهنده شخصیت شما است. عطرهای مردانه تند، مناسب برای رهبران است. این افراد معمولاً تصمیم‌گیری‌های سریعی دارند و به‌راحتی کوتاه نمی‌آیند. آن‌ها از اعتمادبه‌نفس بالایی برخوردار هستند.

 

خرید عطر سلیقه‌ای است؛ اما زمانی که شما با انواع رایحه‌ها، عطرهای مناسب هر فصل و عطرهای روز و شب آشنا باشید؛ انتخاب درستی در خرید عطر دارید. این موضوع به منحصربه‌فرد بودن شما کمک می‌کند. فراموش نکنید که عطر، در شخصیت و شأن شما عامل مهم و تأثیرگذاری است. پس قبل از خرید، حتماً به توضیحات محصول و موارد ذکر شده، دقت کافی را داشته باشید. 

1 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.