توضیحات عکس

مزاج عطر

باید تا به حال درباره مزاج های مختلف شنیده باشید. هرکدام از ما، مزاجی داریم. مزاج با توجه به تمایل ما به خوراکی های مختلف شکل می گیرد. در مورد عطرها هم مزاج وجود دارد. برای پیداکردن مزاج عطر خود، باید با انواع آنها آشنا شوید. معمولا انسان ها دونوع مزاج سرد و گرم را همیشه درنظر می گیرند. حال قصد داریم تا دقیق تر به بررسی آنها بپردازیم. مزاج چهارگانه شامل مزاج گرم و معتدل، مزاج سرد و معتدل، مزاج خشک و معتدل و مزاج تر و معتدل می باشد.

مزاج شناسی عطر ها

در طب سنتی اسم مزاج هارا متفاوت بیان می کنند. دم، بلغم،سودا و صفرا ترکیب همان مزاج های گرم،سرد،خشک و معتدل می باشد. هر کدام از این مزاج ها ویژگی هایی دارد که در افراد نقش می بندد. بهتر است با ویژگی های هر دسته آشنا شوید تا بتوانید مزاج خود را در عطر ها هم بیابید.

مزاج صفرایی ( خشک و گرم ) : افراد با مزاج صفرایی، افرادی با روحیه ناپایدار هستند که بسیار برونگرا می باشند. برخی از ویژگی های این افراد به این شکل می باشد :

·         فعال

·         خوش بین

·         تغییر پذیر

·         پرخاشگر و بی قرار

·         حساس

مزاج سودایی ( خشک و سرد ) : افراد با مزاج سودایی، افرادی با روحیه ناپایدار هستند. تفاوت این دسته افراد با مزاج صفرایی این است که درونگرا می باشند. از سری ویژگی های این افراد به شکل زیر است:

·         کم حرف

·         جدی

·         بدبین و محتاط

·         خشک و غیراجتماعی

·         مضطرب

·         دمدمی

مزاج دمی ( گرم و تر ) : افراد با مزاج دمی، روحیه ای پایدار و برونگرا دارند. آنها بسیار اجتماعی هستند. در ادامه به چند ویژگی آنها اشاره می کنیم.

·         صمیمی

·         پرحرف

·         حاضرجواب

·         بی خیال و فارغ

·         رهبر

·         سرزنده

·         خونگرم

مزاج بلغمی (سرد و تر ) : افراد با مزاج بلغمی، روحیه ای پایدار دارند، اما درون گرا هستند. انها افرادی بسیار دقیق می باشند. برخی از ویژگی های این افراد شامل :

·         منفعل

·         دقیق و متفکر

·         اندیشمند

·         مسالمت امیز

·         قابل اعتماد

·         خوش اخلاق

·         آرام

حال که با مزاج های مختلف آشنا شدیم، بهتر می توانیم مزاج خود را در عطر ها بیابیم. پس از اینکه مزاج خودرا پیدا کردید، در ادامه عطر مناسب مزاج خود را مشاهده کنید.

عطر مناسب مزاج صفراوی

افراد با این مزاج، استخوان بندی درشتی دارند اما لاغر اندام هستند. این دسته از افراد از سخن یا رفتاری زود عصبانی می شوند. همچنین زود هم آرام می شوند. رایحه مناسب برای مزاج صفراوی، رایحه خنک است. اگر خودتان یا اطرافیانتان مزاج صفرایی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که از عطری خنک استفاده کنید. در ادامه چند عطر با رایحه خنک از برندعطر رضوی را به شما معرفی می کنیم.

عطر هایی با رایحه خنک رضوی :  عطر زنانه یارا ، عطر مردانه سلیم و عطر مردانه نور

عطر مناسب مزاج دموی

افراد دموی، اندامی عضلانی دارند و سفید پوست هستند. این افراد طبعی متعادل دارند. به عبارتی نه سردشان است نه گرمشان. به راحتی می توانند با فصول سال خود را وفق دهند. افراد با مزاج دمی، اشتهای خوبی دارند. آنها ریسک پذیرند. اعتماد به نفس بالایی دارند، به همین دلیل رهبران خوبی خواهند شد. می توان گفت رایحه خاصی را لازم نیست برای آنها درنظر بگیرید؛ زیرا با هر نوع عطری سازگار هستند. شاید عطر هایی با رایحه تلخ یا تند بیشتر باب میل شان باشد.

عطر هایی با رایحه تند رضوی : عطر زنانه ثنا، عطر زنانه طوبی، عطر مردانه و زنانه مبین

عطر مناسب مزاج سودایی

افرادی که مزاج سودایی دارند، تحمل سرما برایشان سخت است. این افراد سفید پوست هستند. ضعف زیادی دارند و خیلی زود سرما می خورند. از نظر شخصیتی، افرادی منظم و دقیق هستند. آنها اهل تحلیل و حساب و کتاب اند. بهتر است برای این نوع مزاج، عطر هایی با رایحه شیرین پیشنهاد دهید.

عطر هایی با رایحه شیرین رضوی : عطر زنانه ضحی، عطرزنانه جانا، عطر زنانه گیتی، عطر زنانه ایوانا، عطر زنانه اسرا، عطر زنانه گوهرشاد، عطر زنانه آذین، عطر زنانه هدی، عطر مردانه رسا، عطر مردانه طاها و عطرحرم

عطر مناسب مزاج بلغمی

افراد با مزاج بلغمی، بدنی چرب دارند و معمولا افراد چاقی هستند. پوست بدن آنها سفید است. اصولا میل زیادی به آب ندارند. میزان خواب آنها در طول شبانه روز به نسبت دیگر اطرافیان زیاد تر است. توصیه می شود که برای این مزاج، حتما از عطر هایی با رایحه گرم استفاده شود.

عطر هایی با طبع گرم رضوی : عطر زنانه جانا، عطرمردانه و زنانه مبین، عطر مردانه رسا، عطر زنانه هدی، عطر زنانه گوهرشاد، عطر مردانه سحاب، عطرمردانه ایوان، عطر مردانه طاها، عطر زنانه ثنا، عطر زنانه شمسا، عطر زنانه ضحی

چرا باید رایحه عطر را با نوع مزاج خود تطبیق دهیم؟

عطری که فقط در لحظه از آن خوشتان می آید، شاید بعد از گذشت زمان به شما حس سردرد بدهد. حتی ممکن است نسبت به آن آلرژی داشته باشید و دچار مشکلاتی شوید. گاهی بوی عطر، موجب ایجاد حس بی حوصلگی می شود. این موضوع به این معنا خواهد بود که طبع بدن شما، با این عطر سازگاری ندارد. رابطه رایحه عطر با مزاج افراد، رابطه ای ثابت شده است که به شما در انتخاب درست عطر کمک می کند. به آن توجه کنید و آنچه که مناسب تان است را انتخاب کنید. به این شکل از بیماری های آلرژی زا هم دور می مانید.

عطر رضوی سعی کرده است تا طبق هر نوع مزاجی، رایحه ای خاص را تولید کند. پس بدون نگرانی می توانید بعد از شناسایی مزاج، به دنبال عطر منحصر به فرد خود بگردید.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.