توضیحات عکس

ماندگاری عطر

اگر شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که علاقه دارند تا بوی عطر و ادکلن خود را بیشتر روی لباس نگه دارند و امضای بوی خاص خود را داشته باشند، این مطالب برای شماست.نگهداری از عطر و ادکلن روش های خاصی دارد که باعث حفظ کیفیت بیشتر آن می شود؛ در واقع همه چیز وابسته به این است که بدانید محل مصرف عطر و روش‌های نگه‌داری از آن چه هستند. به این ترتیب نه تنها بهترین نتیجه را از مصرف عطر و ادکلن می‌گیرید، بلکه تا مقدار زیادی در هزینه‌های خرید عطرهای خوش‌بو و گرانقیمت‌تان صرفه‌جویی می‌شود. با ما همراه باشید تا با ترفندهای ماندگاری عطر آشنا شوید و همیشه در همه جا خوش بو باشید.

برای ماندگاری بیشتر عطر و ادکلن چه راهکاری وجود دارد؟

برای ماندگاری بیشتر بوی عطر باید مطمئن شوید که عطر به پوست شما اسپری شده است، تا تمام طول روز بر سطح آن باقی بماند. حتما شنیده اید که می گویند عطر را به نقاط نبض دار بدن بزنید. این توصیه به این علت است که پوست در این قسمت ها نازک می باشد و عطر به خون و گرمای بدن شما نزدیکتر است. جالب است بدانید، عطر تحت تاثیر گرما بیشتر واکنش نشان می‌دهد و استفاده از آن روی نقاط نبض‌دار بدن، می‌تواند به آزاد شدن رایحه‌ی آن در طول روز کمک کند.

مچ، گردن، قسمت داخلی آرنج، و پشت زانوها از نقاط نبض‌دار بدن هستند. همه ی نقاط نبض شما مانند رادیاتور عمل می کند که در پخش بوی عطر تاثیر زیادی دارند؛ پس شما می توانید عطر را به این نقاط بزنید و در طول روز از رایحه ی آن لذت ببرید. اما از آنجایی که استفاده از عطر روی نقاط نبض شما به تابش رایحه کمک می کند، چرا آن را در جایی که نبض شما قوی تر است استفاده نمی کنید؟

می توانید عطر و ادکلن را به قلب خود اسپری کنید تا وقتی عطر به سمت بالا حرکت می کند، قلب شما مانند پخش کننده عمل کند. بهتر است عطر را روی پوست بدن اسپری کنید زیرا پارچه‌ی لباس مانعی برای ماندگاری بیشتر بوی عطر است. عطر با ترکیب روغن‌های طبیعی بدن، بوی مطبوع‌تری خواهد داشت و ماندگاری آن به بالا‌ترین حد خود می‌رسد. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از زدن عطر، با استفاده از مرطوب کننده پوست خود را مرطوب کنید تا رایحه ی عطر روی پوست شما بیشتر ماندگار شود.

اگر می‌خواهید ماندگاری خیلی بیشتری به بوی عطر و ادکلن خود بدهید؛ قبل از استفاده از آن می توانید مقدار کمی وازلین را روی نقاط نبض‌دار بمالید. زیرا چربی وازلین به عنوان یک مرطوب کننده‌ ی اضافی برای رایحه عطر عمل می‌کند و به ماندگاری بیشتر عطر و ادکلن شما کمک می‌کند.

متاسفانه در تبلیغات عطر یا استفاده عموم مردم بارها دیده شده که پس از زدن عطر روی مچ دست، مچ ها را به هم می مالند. این کار باعث می شود رایحه ی عطر زودتر از بین برود. مالیدن عطر روی پوست، مواد شیمیایی موجود در عطر را تجزیه می‌کند و باعث می‌شود که نت‌های پایانی رایحه، سریع‌تر از آنچه که انتظار دارید از بین برود. اما اگر عطر شما طوری نیست که بتوانید آن را روی پوست اسپری کنید، می توانید مقداری از آن را کم و به آرامی روی پوست بمالید.

اگر می خواهید همیشه خوش بو باشید و بوی عطر شما در حافظه همه ثبت شود، عطر خود را لایه لایه کنید؛ یعنی اگر روغن بدن و یا لوسیون معطر دارید، قرار دادن آن در زیر عطر خود می تواند عطر را تقویت کرده و پوست شما را هیدراته نگه دارد. این کار ذاتا باعث ماندگاری هر دو رایحه می شود. می توانید از لوسیون، شامپوی بدن و سایر محصولاتی که برند عطرتان با همان رایحه تولید و عرضه کرده است، استفاده کنید. محصولاتی متناسب با ادکلن‌ شما می تواند به ماندگاری و پخش بوی بیشتر عطر کمک کند.

برای در آغوش نگه داشتن عطر، پس از حمام از عطر استفاده کنید. حتما می دانید که پوست تمیز، میزبان خوبی برای عطر‌هاست و به بیشتر شدن ماندگاری بوی آن کمک می‌کند. پس برای گرفتن بهترین نتیجه عطر را بلافاصله بعد از حمام و خشک شدن، روی پوست خود اسپری کنید.باید بدانید که بخار بوی عطر را باز می کند. هنگامی که شما از حمام بیرون می روید، دمای بدن شما بالاست و منافذ پوست شما باز هستند. پوست شما به طور طبیعی از آب هیدراته می شود و پوست هیدراته عطر را در خود نگه می دارد.

متاسفانه باید بگوییم که رایحه‌ی عطرها در اثر نوسانات دما از بین می‌رود. پس به جای نگه داشتن ادکلن روی میز آرایش و یا قفسه‌های حمام، آن را در کشوی خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید. تا رایحه ی عطر شما پس از مدتی نگه داری از بین نرود. همچنین تکان دادن شیشه ی عطر و یا تعویض عطر از شیشه ی اصلی خود باعث می شود عطر بیشتر در معرض هوا قرار بگیرد و ماندگاری رایحه ی آن کم شود. به همین خاطر است که خیلی از افراد پس از مدتی نگهداری از یک عطر و یا ادکلن، از آن به علت ماندگاری کم رایحه ناراضی هستند.شرایط نگه داری و نوع عطر بسیار در ماندگاری و کیفیت عطر تاثیر گذار است.

 چه نوع عطر هایی ماندگاری بالاتری دارند؟

برخی از عطرها به طور طبیعی نسبت به بقیه عطر ها ماندگاری بیشتری دارند. عطر و ادکلن‌ها در غلظت های مختلف به فروش می‌رسند؛ یعنی نسبت‌های مختلفی از ترکیب روغن عطر با الکل وجود دارد. به همین خاطر اگر به دنبال بوی عطر با ماندگاری بالا هستید، عطری با غلظت بیشتر خریداری کنید. تا دوام بیشتری داشته باشد. هر چه عطر غلیظ تر باشد، ماندگاری آن بالاتر است. باید توجه داشته باشید که عطر غلیظ، قیمت بیشتری نسبت به عطرهای دیگر دارد.

با این حال باز هم می‌توانید عطرهایی خریداری کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشند. ماندگاری عطرهایی که نت‌های آغازین آنها قوی‌تر است، بیشتر از عطر‌هایی است که نت پایانی قوی‌تری دارند. نت‌های آغازین معمولاً شامل طعم‌های چوبی یا بالزامیک و رایحه‌ای تندتر هستند. اگر عطر شما حاوی رایحه‌های شرقی مانند نعنای هندی و کهربا باشد، ماندگاری آن بیشتر است. عطرهایی در برند رضوی که این رایحه هارا دارند شامل عطر زنانه یارا، عطر مردانه سحاب،عطر زنانه شمسا، عطر زنانه ثنا می باشد. 

عطرهایی با نت آغازین سبک‌تر، زودتر بوی خود را از دست می‌دهند و ماندگاری کمی خواهند داشت. نت‌های سبک‌ شامل رایحه‌های مرکبات، گل و گیاه است. اگر مطمئن نیستید که کدام نت‌ها در عطر انتخابی شما قوی‌تر هستند، می‌توانید به اطلاعات خانواده‌ی رایحه‌های آن نگاه کنید. این اطلاعات به صورت آنلاین یا در توضیحات محصول همیشه در دسترس هستند. جذابیت بوی امضا هنگام ورود به محیط های مختلف، راه جادویی نیاز ندارد؛ کافی ست با رعایت یکسری نکات امضای عطر خاص خود را همیشه حفظ کنید و در همه جا خوشبو بمانید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله "افزایش ماندگاری عطر " را مطالعه کنید.

 

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.