توضیحات عکس

حساسیت عطری

حساسیت نسبت به عطر و ادکلن، از سری دومین حساسیت های رایج جهان می باشد. شاید بهتر است توصیف حساسیت عطری را بهتر بیان کنیم. در صورتی که زمان استفاده از عطر و ادکلن، دچار واکنش های مختلف فیزیکی شوید، شما نسبت به عطر حساسیت دارید. بدن شما نسبت به برخی مواد شیمیایی، واکنش نشان می دهد. البته توجه داشته باشید که عطر و ادکلن های باکیفیت و استاندارد، میزان حساسیت پایین تری را در شما ایجاد می کند. عطر رضوی با داشتن نشان سیب سلامت، کیفیت و اصالت کالای خود را تضمین می کند. عطر های باکیفیت و دارای نشان سلامت، شامل رایحه های طبیعی هستند و احتمال دچار شدن به حساسیت های پوستی و تنفسی در آنها بسیار کمتر است.

علائم حساسیت عطری چیست؟

·         در پوست خود احساس سوزش خواهید کرد.

·         ممکن است در نفس کشیدن دچار مشکل شوید.

·         سردرد های شدید به سراغ شما خواهد آمد.

·         در برخی موارد آبریزش و سوزش چشم اتفاق می افتد.

به طور کلی، این نوع حساسیت به دو بخش پوستی و تنفسی تقسیم می شود. معضلات تنفسی شامل آسم، مشکلات تنفسی، گرفتگی بینی، اشک و خارش چشم، عطسه، سردرد شدید و حالت تهوع می باشد. واکنش های پوستی به مواردی مانند خارش، قرمزی و سوزش گفته می شود.

توجه داشته باشید که هر واکنش فیزیکی، لزوما حساسیت عطری نیست. برای مثال، اگر پس از استشمام عطر دچار عطسه شده اید؛ نگران نشوید. حساسیت عطری دارای علائم پیچیده تر و سخت تری است.

چگونه حساسیت را تشخیص دهیم؟

اگر گمان می کنید که دچار حساسیت عطری شده اید، می توانید با مراجعه به متخصص آلرژی و انجام آزمایش، از این موضوع اطمینان حاصل کنید. با آگاهی از ماده ای که دچار حساسیت شما شده است، از عطرهایی که حاوی آن ماده می باشد، اجتناب خواهید کرد. اجتناب از ماده ای که دچار حساسیت شما شده است، بهترین روش برای درمان این حساسیت می باشد. علاوه بر اینکه در هنگام خرید عطر، باید دقت کافی را داشته باشید؛ حساسیت خود را به اطرافیان اعلام کنید. افرادی که دچار حساسیت های مختلف فصلی یا حساسیت های مربوط به قارچ و آلرژن حیوانات می باشند، بیشتر در معرض حساسیت عطری قرار خواهند گرفت.

جلوگیری از تشدید حساسیت عطری

اگر شما به اسانس های معطر حساسیت دارید، باید دقت و وسواس بیشتری هنگام خرید عطر داشته باشید. توجه به نشان سلامت عطر، یکی از مهم ترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. نشان سیب سلامت، کیفیت کالا را تضمین می کند و شمارا کمتر در معرض خطر، قرار خواهد داد. البته داروهای مختلفی برای جلوگیری این حساسیت ها، نسبت به اسانس های معطر وجود دارد. بهتر است سعی کنید در معرض اسانس هایی که موجب تشدید حساسیت شما می شود، نباشید. قبل از خرید عطر، با دقت به مطالعه مواد استفاده شده و نوت های آن بپردازید. عطر رضوی، تمامی نوت ها و مواد پایه هر عطر را، در اختیار شما قرار داده است؛ تا از خرید عطری که نسبت به آن حساسیت دارید، آگاه شوید.

طب سنتی و حساسیت های عطری

طب سنتی عقیده دارد،عطر غذای روح آدمی است. به عبارتی، هر عطر باید متناسب با مزاج فرد انتخاب شود تا از بروز عوارض جلوگیری شود. برای مثال، افرادی که دارای مزاج گرم هستند باید از عطر های گرم اجتناب کنند. استشمام عطر هایی با طبع گرم، ممکن است افراد را دچار سردرد کند. افرادی با طبع گرم باید به دنبال عطر های سرد باشند. این روند برای افراد سردمزاج هم به همین شکل است. افراد سرد مزاج با استشمام رایحه های ترش و سرد، دچار سستی مغز یا بی حوصلگی خواهند شد.

در نتیجه برای جلوگیری از حساسیت و سردرد، بهتر است مزاج خود را پیدا کنید. اگر علاقه به یافتن مزاج عطری خود هستید، می توانید مقاله " عطر مناسب بامزاج شما چیست؟ " را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که رایحه های گلی مانند رایحه گل محمدی، مریم، یاس یا نرگس در دسته عطر های گرم قرار می گیرند. همچین نوت های مشک، چوب صندل یا عود هم رایحه های گرم هستند.

مقابل این نوت های گرم، نوت های ترنج، لیمو، پرتقال در دسته عطرهای سرد قرار می گیرند. جالب است بدانید بوی نفت،بنزین یا واکس هم در دسته رایحه های سرد می باشند.

متاسفانه هیچ درمان قطعی برای حساسیت های عطری وجود ندارد.در نتیجه شما باید از مواد حساسیت زا دوری کنید. استفاده نکردن از عطر تقریبا امری غیرممکن است؛ پس با مطالعه نوت ها و مواد پایه عطرها، عطر مناسب خود را پیدا کنید تا دچار حساسیت نشوید. همانطور که در فوق ذکر کردیم، در وب سایت عطر رضوی تمامی توضیحات نسبت به هر عطر در اختیار شما قرار گرفته شده است؛ تا بتوانید به سهولت عطر مورد نظر خود را بیابید.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.