توضیحات عکس

رایحه های آرامش بخش

امروزه افراد در لحظات زندگی خود، اضطراب و استرس هایی را تجربه می کنند. استرس قادر است، کیفیت زندگی شخصی و کاری را تحت تاثیر قرار دهد. اضطراب در مسائل روزمره امری طبیعی است؛ پس باید به دنبال راهی برای کاهش آن باشید. یکی از بهترین راهکارهایی که می توان بر استرس غلبه و آرامش را به روح تزریق کرد، استفاده از عطر هایی با رایحه های آرامش بخش است.

باید بدانید که محققین به این نتیجه رسیده اند، عطر درمانی بر مغز تاثیر بسزایی دارد. رایحه مختلف بر روی سیستم عصبی شما تاثیرگذار هستند. هر رایحه ای می تواند در افزایش عصبانیت، خشم یا آرامش نقش داشته باشد.

عطر رضوی، در این مقاله به شما رایحه های آرامش بخش خود را معرفی می کند. رایحه های رزماری، اسطخودوس، یاس، لیمو، نعناع هندی و وانیل می تواند برای کاهش اضطراب شما مفید واقع شود.

بهتر است در مورد رایحه های آرامش بخش بیشتر بدانید، تا نیاز درمانی خود را به راحتی پیداکنید. در این راستا، ما عطر های هر رایحه را مشخص کرده ایم.

خواص رایحه ها

رایحه اسطخودوس: گیاه اسطخودوس از خانواده نعناع و گل های خوشه ای می باشد. این رایحه در خلق و خوی انسان، بسیار تاثیرگذار است. محققان دریافتند که اثرات رایحه اسطخودوس در درمان استرس و کاهش میگرن نقش دارد. اسطخودوس به عنوان گیاهی شناخته شده است که می تواند موجب ایجاد خوابی راحت و آرام شود. پس به اندازه مطلوبی، آرامش را در وجود شما به ارمغان خواهد آورد. از سری عطر های رضوی که دارای رایحه اسطخودوس هستند، عطرمردانه رسا و عطر مردانه نجوامی باشند.

رایحه یاس: یکی از پرطرفدارترین رایحه های عطر بین خانم ها، رایحه گل یاس است. عطر گل یاسمین، تنوع بسیاری دارد. ترکیب این رایحه با گیاه اسطخودوس اثری باورنکردنی بر کاهش اضطراب دارد. کسانی که مشغله زیادی دارند یا با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، حتما به این رایحه نیاز خواهند داشت. رایحه گل یاس، حس شادابی و آرامش را به شما هدیه می دهد. از سری عطر هایی با رایحه گل یاس می توان به عطر زنانه یارا، عطر زنانه گوهرشاد، عطرزنانه گیتی،عطرزنانه ایوانا، عطر زنانه شمسا، عطر زنانه جانا، عطر زنانه ثنا و عطرزنانه ضحی اشاره کرد.

رایحه گیاه نعناع: در جهان 13 تا 24 نوع گیاه نعناع وجود دارد. طبق تحقیق پژوهشگران، این رایحه می تواند علاوه بر ایجاد حس آرامش، بر تقویت حافظه هم دست داشته باشد. بالا بردن سطح هوشیاری و عملکرد مثبت مغز، از سری تاثیرات رایحه نعناع می باشد. بنابر توضیحات، این رایحه می تواند مناسب افراد پرکار و خسته باشد. از سری عطر های رضوی که شامل رایحه گیاه نعناع باشند می توان به عطر زنانه یارا، عطر مردانه سحاب، عطرزنانه گوهرشاد، عطر زنانه شمسا، عطر مردانه شمس، عطر زنانه ثنااشاره کرد.

رایحه لیمو: جالب است بدانید، روغن لیمو به عنوان داروی ضد افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد. عطری که حاوی رایحه لیمو باشد، انتخاب مطلوبی برای کاهش استرس و تقویت روحیه است. استشمام لیمو، هورمون های نشاط آور را در بدن فعال می کند و شادی و طراوات را به روح آدم القا می کند. عطر هایی که دارای رایحه لیمو هستند شامل عطر زنانه یارا، عطر زنانه شمسا، عطرمردانه نور می باشند.

رایحه وانیل: رایحه وانیل در علم عطر درمانی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دانه های وانیل شامل مولکول هایی می باشد که در جوانی و طراوت پوست انسان نقش دارد. رایحه وانیل بر سیستم عصبی انسان تاثیری شگفت انگیز دارد و باعث کاهش استرس و افسردگی می شود. همچین گاهی در درمان اختلالاتی مثل آلزایمر تجویز می شود. از سری پیامد های مثبت رایحه وانیل می توان تنظیم گردش خون و رسیدن به آرامش درونی را نام برد. عطر هایی که شامل رایحه وانیل هستند شامل عطر مردانه رسا، عطر زنانه گیتی،عطر زنانه ایوانا می باشند.  

رایحه ترنج: همانطور که می دانید، ترنج به عنوان گیاهی برای درمان افسردگی شناخته شده است. این رایحه خاصیت استرس زدایی دارد، که مناسب افراد زودرنج و مضطرب است. عطر هایی که در مجموعه ما دارای رایحه ترنج هستند شامل عطر مردانه سحاب، عطر زنانه گوهرشاد، عطر مردانه رسا، عطر زنانه گیتی می باشد.

رایحه رزماری: رزماری از سری متداول ترین رایحه هاست که تاثیری مثبت بر عملکرد مغز شما خواهد داشت. این گیاه ارزشمند در بسیاری از اقوام ها، به عنوان عود برای ایجاد آرامش استفاده می شود. رزماری سطح کورتیزول را کاهش می دهد؛ پس می تواند انتخاب مناسبی برای استرس زدایی باشد.

عطر های معرفی شده در رایحه های مختلف، همگی در کاهش استرس و تنش ها به نحوی تاثیرگذار هستند. رایحه های نام برده شده، آرامش را به روح شما هدیه داده و از سردرد های عصبی جلوگیری می کنند. این رایحه های آرامش بخش، برای رفع خستگی ناشی از فعالیت های زیاد بسیار مناسب می باشند. می توانید عناصر دیگر هر عطر را چک کنید و عطر موردنظر خود را در راستای کاهش اضطراب پیدا کنید.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.