توضیحات عکس

عطر های زنانه

 با نحوه انتخاب عطر زنانه آشنا هستید؟ آیا در انتخاب عطر زنانه به مشکل خورده اید؟ نمی دانید چه عطری موردپسند شما یا همسرتان خواهد بود؟

 همانطور که می دانید، تنوع در عطرهای زنانه موجب سردرگمی خانم ها شده است. اگر به دنبال راهی هستید که یک عطر زنانه خوب و خوش بو پیدا کنید؛ با ما همراه باشید. برای پیدا کردن عطر مورد علاقه خود، ابتدا باید با رایحه های مختلف آشنا شوید و به دنبال رایحه موردپسند خود باشید. عطر انواع بسیار گسترده ای دارد. برای شناسایی عطر ایده آل، بهتر است جایگاه هر رایحه را بدانید.

دسته بندی رایحه های عطر زنانه

روایح عطر های زنانه از عنصر های طبیعی گرفته شده است. عناصر طبیعی، شامل عنصرهایی می شود که شاید در روزمره با آنها برخورد کرده باشید؛ اما توجه ای نکرده اید. در ادامه با این روایح در عطرهای زنانه بیشتر آشنا می شویم.

رایحه چوب

رایحه چوبی، رایحه ای بسیار دلپذیر و خوش بو است. دقیقا مانند زمانی که بوی جنگل بارانی به مشام شما می خورد. البته این نکته را هم بدانید، که از هر چوبی برای ساخت رایحه عطر استفاده نمی شود. از سری رایج ترین رایحه های چوبی، رایحه چوب صندل است که بسیار قدیمی می باشد. چوب صندل، معطر است و در صنعت عطرسازی اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. رایحه چوب کاج، نعناع هندی، خزه و ... هم در این دسته قرار می گیرند. رایحه های چوب بسیار گسترده هستند و بوی شیرین و گرمی دارند. از سری عطر های زنانه رضوی که دارای رایحه چوبی هستند؛ می توان به عطرزنانه یارا، عطر زنانه گوهرشاد، عطر زنانه ایوانا، عطر زنانه شمسا، عطر زنانه ضحی و عطر زنانه ثنا اشاره کرد.

رایحه بالزامیک

اگر گمان دارید که رایحه بالزامیک، همان سرکه بالزامیک است؛ سخت در اشتباهید. رایحه بالزامیک اصولا به معنای رایحه پایه شناخته می شود. عنصرهای مختلفی در دسته رایحه بالزامیک قرار می گیرند. رایحه هایی مانند وانیل، دانه تونکا و کهربا. این گروه به عنوان دسته نافذ و گرم شناخته می شوند. عطر زنانه ایوانا، دارای رایحه بالزامیک (کهربا) می باشد.

رایحه های ادویه ای

معمولا ادویه شمارا یاد رایحه های تند و شرقی می اندازد. همانطور که بدون وجود ادویه، غذا بی مزه خواهد شد؛ عطر بدون رایحه ادویه ای، قدرت نفوذ کمتری دارد. رایحه هایی که به عنوان رایحه ادویه در عطرها استفاده می شوند، شامل رایحه میخک، دارچین، جوز یا فلفل است. البته میزان استفاده از رایحه فلفل بسیار کمتر است؛ زیرا میزان تندی عطر را بالا می برد و مورد پسند عموم افراد جامعه نیست. از سری عطرهای زنانه رضوی که دارای رایحه ادویه ای هستند می توان به عطر زنانه ثنا و عطر زنانه ضحی اشاره کرد.

رایحه گل

گل، تداعی کننده بوی خوش در ذهن آدمی است. رایحه گل های مختلف به عنوان معطر ترین رایحه جهان شناخته شده است. این رایحه در صنعت عطرسازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. گل از اصلی ترین عناصری است که در عطرهای زنانه استفاده می شود. تعداد گل هایی که می توان در عطر سازی از آن استفاده کرد، بسیار زیاد است. باید بدانید که رایحه گل های یاس، رز، یاس کبود و محمدی در عطر سازی بیشتر رواج پیداکرده است.عطر هایی که شامل رایحه گلی می باشند شامل عطر زنانه گوهرشاد، عطر زنانه ایوانا، عطر زنانه گیتی و عطر زنانه ثنا است.

رایحه مرکبات

رایحه مرکبات از دسته رایحه های بسیار نافذ است. این رایحه شیرین و خوش بو می باشد، که موردپسند اکثر خانم ها است. رایحه های لیمو، نارنگی، ترنج و پرتغال از سری رایحه های رایج مرکبات می باشد. عطر های زنانه ای که در عطر رضوی دارای این نوع رایحه هستند؛ شامل عطر زنانه یارا، عطر زنانه گوهرشاد، عطر زنانه ایوانا، عطر زنانه گیتی و عطر زنانه شمسا می باشد.

هر رایحه مناسب چه مکانی است؟

هر کدام از رایحه های فوق، در مکانی خاص استفاده می شوند. امروزه اصولا افراد دو عطر خریداری می کنند؛ یکی برای روزمره و دیگری برای مهمانی های خاص. برای مثال یک عطر با رایحه ملایم گل می تواند مناسب مصرف روزانه خانم ها باشد. عطری که برای روزمره ها استفاده می شود، باید سبک و شیرین باشد تا مورد آزار اطرافیان واقع نشود. همچنین سعی کنید در روزهای گرم از رایحه های خنک استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که برای محیط های کاری، بهتر است عطر گرم و تلخ را انتخاب کنید. عطر های گرم و تلخ باعث ایجاد حس احترام و اعتماد می شود. رایحه های ادویه ای و چوبی، مناسب مراسم رسمی و خاص می باشند. این عطرها ماندگاری بالاتری دارند و تا انتهای مهمانی بوی خوش عطرشما، خواهد ماند.

تفاوت عطر زنانه با مردانه چیست؟

معمولا عطر های زنانه پرفیوم هستند. در صورتی که عطر های مردانه ادو پرفیوم می باشند. در صورتی که علاقه مند به داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه دسته بندی های عطر هستید، می توانید مقاله "تفاوت عطر و ادکلن" را مطالعه کنید.  اکثر عطر های زنانه دارای رایحه های گل و میوه می باشند. اصولا در نوت اولیه عطر های مردانه، رایحه گلی استفاده نمی شود. در بین رایحه های میوه ای هم ممکن است کمی از مرکبات استفاده شود.

به طور کلی نمی توان بر اساس یک رایحه، دسته زنانه و مردانه عطر ها را مشخص کرد. همانطور که در بالا ذکر شد، مرکبات رایحه ای مناسب برای خانم ها و آقایان است. اصولا عطر های زنانه، رایحه های شیرین تری دارند و حس لطافت بیشتری را به اطراف القا می کنند. در انتها باید بگوییم که انتخاب نوع رایحه، بستگی به سلیقه و علاقه شما دارد. در هرمحصول نوت و توضیحات گذاشته شده است، که به شما در انتخاب عطر کمک کند. با مطالعه دقیق توضیحات، عطر مورد نظر خود را برای روزمره یا مراسم های رسمی پیدا کنید.

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.