توضیحات عکس

عطر گرم ، عطر سرد

شاید برای شما سوال باشد که تفاوت عطر گرم و سرد در چیست؟ با توجه به مزاج خود، از کدام نوع عطر استفاده کنیم؟ آیا انتخاب نوع عطر، برای استفاده در مکان های مختلف اهمیت دارد؟ در چه فصولی از عطر گرم یا سرد باید استفاده شود؟ بهتر است که در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنیم تا عطر مورد نیاز خود را پیدا کنیم.

طبع عطر چیست؟

هنگام خرید عطر، احتمالا کلمه " طبع عطر " را شنیده اید. به نظر شما طبع عطر چه کمکی در خرید عطر خواهد کرد؟ شناخت انواع طبع عطر، چه کمکی به ما می کند؟

جالب است بدانید عطر ها هم، طبع خاص خود را دارند. هر انسانی باید نسبت به مزاج خود، عطر مورد نیاز خود را انتخاب کند. نوع مزاج شما، مشخص می کند که عطر گرم برای شما مناسب تر است یا عطر سرد؟ در صورتی که علاقه مند به شناسایی مزاج عطر خود هستید، می توانید مقاله " عطر مناسب با مزاج شما چیست؟ " را مطالعه کنید. طبع عطر ها به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. در ادامه هرکدام را به صورت جداگانه توضیح داده ایم.

عطری با طبع گرم

عطر گرم، به دسته عطرهایی گفته می شود که از رایحه های ادویه شرقی، چوب صندل یا شکلات استفاده شده است. همچنین در نت های قالب عطر گرم، اصولا نت های چوب یا مشک به کار گرفته شده است. گاهی اوقات، نت های آن دارای رایحه های گلی هم می باشند. رایحه گل یاس، گل مریم و گل محمدی از سری رایحه هایی است که بسیار در عطر های گرم مورد استفاده قرار می گیرد. عطر هایی با طبع گرم، مناسب فصل های سرد سال هستند. نکته قابل توجه این است که، عطر های گرم ماندگاری بیشتری دارند. این نوع عطر ها برای افراد گرم مزاج مناسب نیست. استشمام عطرهای گرم توسط افراد گرم مزاج، موجب سردرد آنها خواهد شد. افرادی که به بیماری میگرن دچارهستند، با استشمام عطرهای گرم دچار میگرن شدید خواهند شد.

عطر های گرم رضوی : عطر مردانه سحاب، عطر زنانه گوهرشاد، عطر مردانه رسا، عطر زنانه گیتی عطر زنانه ایوانا، عطرحرم، عطر زنانه شمسا، عطر زنانه جانا، عطر زنانه ثنا،عطر زنانه ضحی و عطر زنانه طوبی

عطری با طبع سرد

عطر و ادکلن هایی با طبع سرد، حس تازگی و خنکی را به روح شما هدیه می دهد. اصولا این نوع عطر ها، ترکیبی از میوه هایی همچون هندوانه، خیار و ترنج را دارد. از عطر های سرد، در فصول گرم سال استفاده می شود. به خصوص در فصل بهار، بهتر است استفاده از این نوع عطر را فراموش نکنید. رایحه های ترش و خنک باعث می شود، حس سرمای دلپذیری را به خود و اطرافیان منتقل کنید. با استفاده از عطر های سرد، می توانید در فصول گرم به تعادل نسبی برسید. به این نکته توجه داشته باشید که عطر در روزهای گرم سال، زودتر تبخیر می شود؛ پس باید به مقدار بیشتری اسپری کنید.

عطر های سرد رضوی : عطرمردانه نور، عطر مردانه شمس، عطر زنانه یارا و عطر مردانه نجوا

تفاوت عطر گرم و سرد چیست؟

·         عطر های گرم از رایحه های چوبی، ادویه ای یا شکلاتی استفاده شده است. در صورتی که نت های عطر سرد شامل ترنج، نارنج، لیمو یا هندوانه می باشد.

·         عطر هایی با طبع گرم باید در فصل های سرد سال مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما عطر های سرد در فصل های گرم استفاده می شود.

·         اصولا عطر سرد، زودتر از عطر گرم تمام شود. عطر سرد به دلیل استفاده در روزهای گرم سال سریعتر تبخیر می شود و مقدار بیشتری باید اسپری شود. پس امکان دارد به نسبت عطر گرم زودتر تمام شود. همچنین عطر های گرم ماندگاری بالاتری دارند.

برای انتخاب عطر مناسب خود، به چه مواردی دقت کنیم؟

سلیقه افراد با یکدیگر متفاوت است. یک عطر خوب باید مطابق با شخصیت و خلق و خوی شما باشد. برای انتخاب عطر مناسب با شخصیت خود، بهتر است به چند نکته توجه داشته باشیم :

مزاج : از سری موارد مهم در انتخاب عطر، نوع مزاج شما می باشد. فردی که گرم مزاج است، باید از عطر های سرد استفاده کند. عطر هایی با طبع گرم می تواند این شخص را دچار سردرد های شدید کند. همچنین توجه داشته باشید که عطر های گرم برای مزاج های سرد، می تواند منبع آرامش باشد.

فصل : مورد دومی که می تواند در انتخاب نوع عطر به شما کمک کند، فصل های سال است. بهتر است در فصول گرم از عطر هایی با رایحه سرد استفاده کنید. بالعکس در فصول زمستانی و سرد سال، عطر های گرم باب میل شما خواهد بود. انتخاب مناسب عطر، نسبت به فصل های سال شمارا جذاب تر نشان خواهد داد.

نکات مهم در هنگام استفاده از عطر گرم و سرد

·         عطر مورد نظر را مستقیما به پوست خود بزنید. سعی کنید عطر را بر روی لباس اسپری نکنید. اسپری کردن عطر بر روی لباس، لکه ایجاد کرده و در پخش پو تاثیر منفی خواهد داشت.

·         عطر را بر روی موی خود اسپری نکنید. افرادی هستند که این اشتباه را انجام می دهند. زدن عطر به مو در بلند مدت، موجب خشکی و آسیب به آن ها می شود.

·         پس از اسپری، عطر را بر روی پوست نمالید. این کار موجب بر هم خوردن نوت های عطر می شود و هیچ تاثیری بر ماندگاری بیشتر نخواهد داشت.

·         در مکان خشک و تاریک از عطر نگهداری کنید. اگر عطر شما در معرض نورخورشید قرار بگیرد، مواد پایه آن خراب می شوند. بهتر است عطر های خود را در کمد یا کشو قرار دهید تا با رطوبت و نورخورشید در تماس نباشد.

عطر رضوی، عطر های مختلفی را در دسته های گرم و سرد دارد. می توانید بنابر سلیقه خود و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار گرفت، عطر مورد نظر خود را انتخاب کنید. هر کدام از عطر های گرم و سرد رضوی، دارای ویژگی های خاصی هستند که در توضیحات هر محصول ذکر شده است. با مطالعه هرکدام می توانید محصول نهایی خود را پیدا کنید. 

 

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.