توضیحات عکس

روانشناسی عطر

تاکنون درباره روان‌شناسی عطرها چیزی شنیده‌اید؟ به نظرشما چه عطری شخصیت فرد را نشان می‌دهد؟ ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که شما را هر روز ترغیب به استفاده از یک عطر به‌خصوص کند! زمان آن رسیده است که رایحه‌های منحصربه‌فرد خود را با کمک روان‌شناسی عطر بیابید.

حس بویایی و عطر درمانی

در روان‌شناسی عطر گفته شده که در جهت رفع بیماری و مشکلات،  افراد را به استشمام رایحه‌های مختلف تشویق می‌کنند. علت این کار، قوی بودن حس بویایی نسبت به دیگر حس‌ها در انسان است. حتی در روان‌شناسی عطر ذکر شده است که اگر رایحه‌ای خاطرات بد شما را تداعی می‌کند، از آن دوری کنید.

روان‌شناسی عطر و شخصیت افراد

علم روان‌شناسی به دنبال روش‌های متفاوت برای پی‌بردن به شخصیت افراد است. شخصیت هر فرد مختص خود اوست. برخی افراد بر این باورند که با نوع لباس پوشیدن یا دست خط می‌توان شخصیت وی را تشخیص داد. عده‌ای از روان‌شناس‌ها معتقدند که با استفاده از روان‌شناسی عطرها، می‌توان به روح و درون افراد پی برد. در ادامه به بررسی رایحه‌های مختلف و شخصیت‌های مربوطه می‌پردازیم.

رایحه شیرین

در روان‌شناسی عطرها، کسانی که از رایحه‌های شیرین و میوه‌ای استفاده می‌کنند؛ انسان‌های رؤیاپردازی هستند. افرادی که علاقه خاصی به این نوع رایحه دارند، آرزوهای زیبایی در سر داشته و اهداف خود را بر اساس این آرزوها می‌چینند. این افراد اغلب روحیه‌ای پرنشاط، امیدوار و سرزنده دارند. در طب سنتی برای مبارزه با افسردگی، عطرهایی با رایحه شیرین و میوه‌ای تجویز می‌شود تا فرد را به زندگی امیدوارتر کند. اصولاً افرادی که علاقه به این نوع رایحه دارند، افرادی بسیار مهربان و شوخ‌طبع هستند.

تقریباً می‌توان گفت، این افراد نسبت به گروه‌های دیگر  دوستان بیشتری دارند و اجتماعی هستند. آنها به‌سرعت می‌توانند دوست پیدا کنند و جو ساکت جمع را عوض کنند. روان‌شناسی عطر به شما هشدار می‌دهد که اگر قصد هم صحبتی و هم‌نشینی با این اشخاص را دارید، نباید هیچ فکر بدی را در ذهن خود پرورش دهید. همان‌طور که گفتیم، مهربانی خاصی در وجود این افراد است اما در صورت ناراحت شدن، به‌سختی می‌توانند او را ببخشند.عطر زنانه گوهرشاد، عطر زنانه ایوانا، عطر مردانه رسا، عطر زنانه گیتی از دسته عطر هایی با رایحه شیرین هستند. 

رایحه تلخ

هر رایحه‌ای در نظر روان‌شناس‌های عطر، نوعی ویژگی خاص دارد. افرادی که علاقه‌مند به رایحه‌های تلخ هستند افرادی صبور و خویشتن‌دار می‌باشند. از سری ویژگی‌های این اشخاص، می‌توان به مصمم بودن آنها اشاره کرد. هنگامی که تصمیم می‌گیرند، بر اجرای آن بسیار پافشاری کرده و سعی بر رسیدن به آن دارند. روحیه آنها طوری است که نتیجه رسیدن یا نرسیدن تصمیم مهم نیست. مهم برای آنها این است که حسرت تلاش نکردن را در آینده نخورند. روان‌شناسی عطرها درباره افرادی که به رایحه تلخ علاقه دارند گفته است که افرادی سخت‌کوش، شکست‌ناپذیر و با پشتکار بالا هستند. این گروه به طرز عجیبی به ورزش و تناسب‌اندام علاقه دارند. الگوی صبوری را می‌توان در این دسته افراد پیدا کرد. آنها هیچ‌گاه عقب نمی‌کشند و از انجام کارها خسته نمی‌شوند. پرخاشگری چنین افرادی را به‌ندرت می‌توان دید. در روان‌شناسی عطر و رایحه‌ها، ذکر شده که برای دوستی با این افراد نباید دائم در حال خوشگذرانی باشید؛ زیرا آنها به‌شدت هدف‌گرا هستند.عطر مردانه سریر، عطر مردانه شمس از عطر های تلخ هستند. 

رایحه خنک

شخصیتی که از رایحه‌های خنک استفاده می‌کند، فردی به‌شدت منظم، دقیق و موفق است. این افراد کمی مغرورند. البته غرور آنها کاذب نبوده و در موقعیت‌های مناسب از آن استفاده می‌کنند. مدیریت زمان را همیشه در اولویت قرار می‌دهند و برنامه‌ریزی‌های دقیقی دارند. فکرهای بزرگ در سر داشته و مقدمات رسیدن به این فکرها را فراهم می‌کنند. از عطرهای خنک رضوی می توان به عطر مردانه سلیم، عطر مردانه عتیق اشاره کرد. 

رایحه تند

قطعاً به این نکته توجه کرده‌اید که مدیران عالی‌رتبه هر سازمانی بیشتر از عطرهایی با طبع تند استفاده می‌کنند. این افراد هوش و اعتمادبه‌نفس بالایی دارند. همچنین مدیریت قوی از ویژگی‌های شخصیتی آنهاست. رایحه‌های تند، نشان‌دهنده قدرت و استواری فرد است. در نتیجه وقتی کسی از اطرافیان شما از عطرهایی با رایحه تند استفاده می‌کند، می‌توانید به مدیریت و هوش قوی او پی ببرید. در موقعیت‌های حساس اگر نیاز به مشورت و همفکری داشتید، این افراد قابل‌اعتماد و اتکا خواهند بود.

طبقه‌بندی رایحه‌ها در روان‌شناسی عطر

دسته اول شامل ترکیبات سبز، گیاهی و میوه‌ای می‌باشد. این ترکیبات قلب عطر به‌حساب می‌آیند. نوت‌های این دسته فعالیت ذهنی افراد را تقویت کرده و باعث عملکرد خلاقانه فرد می‌شود.

دسته دوم شامل ترکیبات تند و گرم می‌باشد. این دسته موجب افزایش نشاط و طراوت روح می‌شود. اگر به دنبال نشاط و سرزندگی هستید این دسته می‌تواند برای شما کارساز باشد.

دسته سوم ترکیبات گلی می‌باشد. این ترکیبات ملایم و لطیف هستند. اگر اکثر مواقع با استرس و اضطراب دست‌وپنجه نرم می‌کنید، این رایحه‌ها می‌تواند برای شما مناسب باشد. عطرهایی با رایحه گل، برای کاهش اضطراب، استرس و تعادل روحی بسیار کاربردی‌اند.

آخرین ترکیب، دسته‌ای از عناصر کارامل، خاک هستند. استشمام این نوع رایحه‌ها فرد را سرخوش می‌کند. البته کمی هم اشتها برانگیز است.

این نکته‌ها به‌صورت تخصصی تر در روان‌شناسی عطرها مورد بررسی قرار می‌گیرد. خصوصیات درونی هر فرد باتوجه‌به ویژگی عطرهای او شناخته می‌شود. بهتر است عطری  را تهیه کنید که با خصوصیات رفتاری شما متناسب است. البته این نکته هم قابل‌توجه است که یک رایحه عطر به‌تنهایی شخصیت و خصوصیت فرد را نمی‌تواند آشکار سازد. با مراجعه به هر محصول می‌توانید خصوصیت هر عطر را مطالعه و عطر مناسب با خصوصیت‌های خود را بیابید. 

0 دیدگاه

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.

برای ارسال دیدگاه وارد شوید.